website created by
orbie computers

XVIII. FELVIDÉKI SÉTA
Selmecbánya, Besztercebánya, Körmöcbánya - 2015. október 16-18.

2015. október 16-18. közt a 2.L osztályos diákokkal a Rákóczi Szövetség által szervezett, XVIII. Felvidéki séták elnevezésű kiránduláson vettünk részt. A program célja a felvidéki városok, várak magyar vonatkozású kulturális és történelmi emlékhelyeinek felkeresése és megismerése volt. Ebben az évben a szövetség a bányavárosok megtekintését tűzte ki célul.
        A sétán Lados Balázs földrajz-történelem szakos tanár kísérte a csoportunkat. Az első nap Selmecbányára látogattunk. Itt megtekintettük az Ó-várat, az Ásványtani Múzeumot, illetve koszorút helyeztünk el Petőfi emléktáblájánál. Ezután Zólyomba indultunk, ahol a szállásunk volt. A második nap Árva várában jártunk, mely nagyon érdekes történelmi múlttal rendelkezik. A délutáni órákban érkeztünk meg Körmöcbányára. Itt megtekintettük a városi múzeumot és a Szent Katalin vártemplomot. Kirándulásunk utolsó napján a zólyomi vár felé vettük az irányt. Mivel a vár a kora reggeli órákban nincs nyitva, ezért csak a Balassi emléktáblát sikerült megkoszorúznunk. Innen Besztercebányára mentünk, ahol sétát tettünk a belvárosban, majd koszorút helyeztünk el Bél Mátyás szülőházánál és a Bethlen háznál.
        Köszönettel tartozunk a Rákóczi Szövetségnek a feledhetetlen élményekért.