website created by
orbie computers

SÍTANFOLYAM
Donovaly - 2015. február 22.

Iskolánk első sítúrája nem kis szervezést és felelősség teljes munkát igényelt, melyet Hornyák Barnabás, rangidős testnevelő tanár vitt véghez. Az indulás 2015. február 22-én vasárnap reggel volt. A 20 személyes kisbusszal nekivágtunk a durván 2 és fél órás útnak, a cél Donovaly volt.
A szállás elfoglalása és a síbérletek megvétele után a tapasztalt síelők már az első nap délutánján kipróbálhatták a pályákat. A kevésbé bátrak egy kis egészségügyi sétát tettek a közeli hegyekben. Este ismeretterjesztő filmet néztünk a sízés fontosabb momentumairól és szabályairól.
          Másnap a bőséges svédasztalos reggeli után lezajlott az első közös sízés. Az időjárás egy kissé megtréfált bennünket, ugyanis eleredt az eső, ami sem a pályáknak sem a síelőknek nem kedvezett. A délutáni sportolás emiatt két ágra szakadt: a bátrak síeltek tovább, akiket pedig elbátortalanított az időjárás, azok pedig a szállás folyosóját kihasználva sportoltak. A diákok Csémi tanár úr segédletével ismerkedhettek meg az erősítés rejtelmeivel, a TRX és THERA BAND izomerősítő és rehabilitáló eszközökkel. Este a vacsora után csendes pihenő következett. A diákok egy "pihent" ötlettel álltak elő, ami nem volt más, mint a karaoke! Az "egyedi" dalok és próbálkozások után hamar rájöttünk, hogy ha nem szeretnénk, hogy rémálmok gyötörjenek az éjjel, akkor gyorsan abba kell hagynunk a kornyikálást és a filmvetítés mellett döntöttünk.
          A harmadik napon a délelőtti szokásos sízést követően egy kis relaxációt iktattunk be. Egy közeli hotel wellness részlegébe látogattunk el, ahol jakuzzi, szauna és egy kisebb medence állt rendelkezésünkre. A szégyenlősök sem maradtak kikapcsolódás nélkül, a hotel bowling pályáját próbálhatták ki. Mindenki nevében mondhatjuk, hogy fantasztikus délutánunk volt. A kipihent testek estére ismét mozgást igényeltek, ezért egy kis esti sétára indultunk, miközben megcsodálhattunk a kivilágított sípályákat és szippanthattunk párat a hideg hegyi levegőből.
         Csütörtökön, az utolsó előtti napon már a teljesen kezdők is bátran tértek és fordultak síléceiken, sőt meg is tudtak állni még mielőtt neki mentek volna bárminek is :) Eljött az idő a megmérettetésre, szlalom versenyt szerveztünk. A hegyoldal egy alkalmas szakaszát sajátítottuk ki és síbotok segítségével egy versenypálya kijelölésére került sor. Ezután az esti sízés választható program volt, amivel pár haladó diákunk élt. A vacsorát követően kiértékeltük a versenyt és oklevelet, valamint értékes tárgyi ajándékokat kaptak versenyzőink. Az ajándékok természetesen egytől egyig a sízéssel kapcsolatosak voltak. A sí kurzus sikeres teljesítéséért minden kedves diákunkat oklevéllel jutalmaztuk meg. A jó hangulatú végkiértékelést egy zenés, táncolós mulatsággal zártuk le.
         A pénteki, egyben utolsó napon a délelőtti jó időt kihasználva, lecsúsztunk még párszor a közeli lejtőkön, majd az ízletese ebéd után hamar útnak indultunk Besztercebánya felé. A szuvenírek megvétele és egy kis frissítő beszerzése után elindultunk hazafelé. A terv szerint, szinte pontosan öt órára értünk Dunaszerdahelyre, szeretett iskolánk parkolójába, ahol a szülők már nagyon várták gyermeküket. Szerencsére mindenki hazaért komolyabb sérülés nélkül.
A diákok véleményére hagyatkozva kijelenthetjük, hogy mindenki nagyon jól érezte magát e rövidnek tűnő sítúrán. Aki eddig nem tudott, az megtanult síelni, aki pedig eddig is tudott, az szinte profivá vált a kurzus utolsó napjaira. Reméljük, hogy jövőre is megszervezhetjük a síkurzust és ezzel tradícióvá válhat mi iskolánkon is.